służby pięter w hotelu

Index
O wielkiej pasji
 

Temat: Poszukuję materiałów do pracy licencjackiej.
No więc Warek07 zwracam się z prośbą o pomoc. A mianowicie: przestudiowałem stronę podaną powyrzej, znalazłem trochę przydatnych informacji, znalazłem też trochę literatury - może niezbyt dobrej ale przybliżającej zagadnienie. napisałem część rozdziału odnośnie schematu organizacyjnego hotelu a w nim:
- podział hotelu na poszczególne działy
- 2 zależności dotyczące rozbudowania schematu org. działalnosc własciciela i wielkość obiektu
- opisałem zadania, obowiązki i odpowiedzialność pracowników poszczególnych działów.
przyjąłem schemat właściwy dla mniejszego hotelu czyli mniej rozbudowany.
wszystko opisane ogólnie na podst informacji ze strony i lit. gdyż niestety brak mi konkretnych przykładów ( POSZUKIWANE INFO O WARSZAWSKIM BRISTOLU)
W związku z tym rozdziałem mam pytania:
gdzie mogę znaleźć info odnośnie uprawnień jeżeli takowe istnieją pracowników poszczególnych działów - dyrekcja i administracja, służba pięter, recepcja, księgowość, dział techniczny, gastronomia ?
co jeszcze odnośnie schematu organizacyjnego powinno się zawieraćw tym rozdziale? uważam że to co mam jest trochę mało - jeśli chodzi o treść i o ilość.
więc jeśli ktoś mógłby służyć radą będę bardzo wdzięczny.
Źródło: forum.hotelarze.pl/viewtopic.php?t=322



Temat: po pisemnych
cóż pytań jeszcze nie ma ale wspólnymi siłami spróbujmy coś opracować sami (pisze skrótami bo pewno macie swoje arkusze w domu,a pełna wersja będzie nie długo na necie) - i to jest moja wersja (nie autoryzowana)

czy wszyscy hotelarze mieli wersję X
1. turystyka krajowa
a. po własnym kraju
2. check-out
d. wymeldowania gości
3. przygotowanie jm
b. służby pięter
4. room service
b. posiłek do pokoju
5. def usł. hotelarskich.... oraz świadczenie w obrębie obiektu
b. usług z tym związanych
6.wywieszka "maid in room"
c. pokój w trakcie sprzątania
7. zakwateriowanie ze śniadaniem
d. bb
8 obiekt w centrum miasta z 15 jm (7sgl, 8 dbl) to
a. hotel
9. oh poza obszarem Zakopanego przy szlaku turystycznym..., świadczący minimalny zakres usług związanych z pobytem klientów to
d. schronisko
10. strzeżone obiekty noclegowe umożliwiające nocleg w namiotach, parkowanie samochodu oraz przyrządzanie posiłków
b. kemping

[ Dodano: Wto Cze 19, 2007 11:59 am ]
Źródło: forum.hotelarze.pl/viewtopic.php?t=1532


Temat: po pisemnych
1. turystyka krajowa
a. po własnym kraju
2. check-out
d. wymeldowania gości
3. przygotowanie jm
b. służby pięter
4. room service
b. posiłek do pokoju
5. def usł. hotelarskich.... oraz świadczenie w obrębie obiektu
b. usług z tym związanych
6.wywieszka "maid in room"
c. pokój w trakcie sprzątania
7. zakwateriowanie ze śniadaniem
d. bb
8 obiekt w centrum miasta z 15 jm (7sgl, 8 dbl) to
a. hotel
9. oh poza obszarem Zakopanego przy szlaku turystycznym..., świadczący minimalny zakres usług związanych z pobytem klientów to
d. schronisko
10. strzeżone obiekty noclegowe umożliwiające nocleg w namiotach, parkowanie samochodu oraz przyrządzanie posiłków
b. kemping



reszta jest na 1 stronie tego tematu
Źródło: forum.hotelarze.pl/viewtopic.php?t=1532


Temat: Współpraca recepcji ze służbą pięter
to zależy w jakim obiekcie

w dużym , gdzie wszystko opiera się na programie komputerowym, służba pięter i recepcja to dwie osobne komórki. Ich współpraca polega przede wszystkim na przygotowaniu według ustalonych wczesniej terminów i sposobów listy pokoi do posprzątania i opuszczanych. Tak więc głównie chodzi o poprawne i w miarę szybkie wprowadzanie aktualizacji w książce meldunkowej

w małych obiektach - często zdarza się ,że recepcja pełni rolę niejako zwierzchnika służby pięter, czyli - bezpośrednio - pokojowych+ obsługi technicznej(konserwatorów)
w takich hotelach też oczywiście z programu komputerowego wynika ile pokoi jest opuszczanych, a ile do posprzatania, natomiast kolejnością działań zarządza recepcja, informując które pokoje będą potrzebne w pierwszej kolejności , itp. tu jest bardzo ważna odpowiednia komunikacja między recepcją a służbą pięter.
Źródło: forum.hotelarze.pl/viewtopic.php?t=310


Temat: Współpraca recepcji ze służbą pięter

to zależy w jakim obiekcie

w dużym , gdzie wszystko opiera się na programie komputerowym, służba pięter i recepcja to dwie osobne komórki. Ich współpraca polega przede wszystkim na przygotowaniu według ustalonych wczesniej terminów i sposobów listy pokoi do posprzątania i opuszczanych. Tak więc głównie chodzi o poprawne i w miarę szybkie wprowadzanie aktualizacji w książce meldunkowej

w małych obiektach - często zdarza się ,że recepcja pełni rolę niejako zwierzchnika służby pięter, czyli - bezpośrednio - pokojowych+ obsługi technicznej(konserwatorów)
w takich hotelach też oczywiście z programu komputerowego wynika ile pokoi jest opuszczanych, a ile do posprzatania, natomiast kolejnością działań zarządza recepcja, informując które pokoje będą potrzebne w pierwszej kolejności , itp. tu jest bardzo ważna odpowiednia komunikacja między recepcją a służbą pięter.


tyle to ja wiem. ale dziekuje
Źródło: forum.hotelarze.pl/viewtopic.php?t=310


Temat: Technika pracy służby pięter w hotelu.
Siemanko! Piszę pracę na ten temat. Mam mało materiałów. Jeśli ktoś ma coś na ten temat to bardzo proszę o przesłanie mi jakichkolwiek notatek. To nie mają być gotowce tylko materiały, które pomogłyby mi w napisaniu pracy. Z góry bardzo dziękuję. Znajdziecie mnie pod: e-mail: martinus198666@interia.pl . POZDRAWIAM [/b]
Źródło: forum.hotelarze.pl/viewtopic.php?t=343


Temat: podanie o przyjęcie na praktyki

Czy praktyki w Hotelach trwają 3 miechy to jak to jest nie chodzisz w tedy do szkoły przez te 3 miechy czy nap w PN WT ŚR do szkoły a CZW i PT na praktyki jak to jest?

W moim przypadku praktyki trwały 4 tygodnie (od 2 klasy poczynając).
Po tygodniu: recepcja, służba pięter, restauracja, kuchnia.
Akurat miałem od poniedziałku do piątku.
Źródło: forum.hotelarze.pl/viewtopic.php?t=1621


Temat: Trudne sytuacje w pracy recepcjonisty
Współczuję takiej sytuacji, niestety służba pięter też człowiek, a w dużych ośrodkach przy sporym zaludnieniu zdażają się wpadki. Pamiętam sytuację, w której recepcjonistka źle dokonała rezerwacji. Młode małżeństwo specjalnie na noc w miesiącu miodowym zamówiło pokój z łózkiem na antresoli i z baldachimem... niestety recepcjonistka zarezerwowała im zwykły pokój małżeński... Państwo byli tak rozjuszeni, że myślałam, że rozniosa pół hotelu... Na szczęście cukierki i kwiaty działają cuda:) Dzieki Bogu za takie drobiazgi:)
Źródło: forum.hotelarze.pl/viewtopic.php?t=1880


Temat: kompleksowa obsługa gości VIP w hotelu
Jeśli chodzi o VIP-a, to jego obsługa różni się od obsługi innych gości w hotelu. Przed przyjazdem należy:
- poinformować kierowników służb hotelowych o godzinie przyjazdu VIP-a
- przygotować apartament wraz z listem powitalnym i wstawkami
- kierownik służby pięter musi nadzorować przygotowania pokoju do wynajęcia, sprawdzać, czy nie ma jakichś usterek
- wypisać kartę pobytu
Przyjęcia polega na:
- powitaniu przez dyrektora hotelu
- pominięciu tradycyjnej procedury check-in i wręczeniu karty pobytu
- odprowadzeniu do pokoju przez dyrektora
- dostarczeniu bagażu w 10 minut
- przekazaniu informacji o usługach i życzeniu miłego pobytu
Natomiast przy wymeldowaniu musisz wspomnieć, że klucz VIP pozostawia w pokoju i że hotel zamawia taksówkę na własny koszt oraz oferuje pomoc przy bagażu. Chyba tyle.
Źródło: forum.hotelarze.pl/viewtopic.php?t=1728


Temat: Zarobki w hotelarstwie
W miesięczniku "Hotelarz" opublikowano dane dotyczące zarobków w branży hotelarskiej.

Według miesięcznika pokojowe zarabiają od 1200 zł do 2500 zł .
Kierownicy służby pięter minimum 2000 zł . Podobnie zarabiają pracownicy recepcji : od 1300 zł do ponad 2500 zł.
Kierownicy recepcji zarabiają od 2200 do 4500 zł brutto w hotelach 5-gwiazdkowych.
Duże hotele posiadają Działy Marketingu, gdzie zarobki wahają się od 2000 do 6000 i często uzależnione są od wyników pracy.
Dyrektorzy hoteli wg. miesięcznika zarabiają od od 3500 zł do 5500 zł w wypadku niewielkich hoteli i od 8000 zł do 12000-15000 zł w wypadku największych.

Z pełnymi wynikami badań można zapoznać się tutaj.
Źródło: forum.hotelarze.pl/viewtopic.php?t=1988


Temat: Poszukujena temat nowych metot personelu
Temat nie najnowszy, ale może ktoś pisze pracę na ten temat i w tym roku
Jeśli chodzi o metody szkoleniowe to polecam rozejrzeć się po ofercie szkoleń oraz ich opisach.
Szklenia internetowe w tej branży są już obecne, myślę tu np. o E-kursie "Design i organizacja przyjęć" więcej info .

Pojawiają się również już szkolenia takie jak:
szkolenia zamkniętedla Działu Służby Pięter: „ Czystość, Kultura, Ogłada". Celem szkolenia jest profesjonalny warsztat dla osób pracujących w charakterze Pokojowej. Poza ważnymi przepisami i procedurami skupia uwagę na systemach zachowań wobec gości hotelu
więcej info
Źródło: forum.hotelarze.pl/viewtopic.php?t=1889


Temat: Egzamin zawodowy 16.06.2009
proszę bardzo Procedura checki in, check out

1. Recepcjonista przekazuje inf. dyrektorowi hotelu o przybyciu giścia VIP
2. Powiadomienie calego personelu hotelowego o przybyciu gościa VIP.
3. Przygotowanie karty pobytu.
4. Powitanie VIP-a przez dyrektora hotelu lub osobe do tego upoważnioną.
5. Odprowadzenie gościa VIP przez te osobę do pokoju.
6. VIP otrzymuje najlepszy pokój w cenie potwierdzonej (gwarantowanej).
7. Kierownik służby pięter lub dyrektor hotelu osobiście sprawdza pokój przed przybyciem gościa VIP.
8. Bagaż gościa należy dostarczyć w ciągu 10 min. od jego zameldowania.
9. Nie stosuje sie zasady ograniczenia kredytowania gościa, może on zapłacić przy wyjezdzie.
10. Wszystkie życzenia i zalecenia gościa VIP mają obowiązek być realizowane w pierwszej kolejności.
11. W pokoju powinien znajdować się list powitalny w kopercie nie zaklejonej, adresowany imiennie, podpisany przez dyrektora hotelu.
12. W pokoju powinna znajdować się wstawka z talerzem owoców wraz z serwetką na talerzyku, nożyk do obierania owoców i łyżeczka (mogą znajdować się również inne art. np. ulubiony przez gościa napój lub przekąska, materiały inf. i gadżety hotelowe)
13. Codziennie rano gość VIP powinien dostac gazetę w znanym przez niego języku.
14. Gościa VIP powinien żegnac dyrektor lub przedstawiciel hotelu.
Źródło: forum.egzaminzawodowy.info/viewtopic.php?t=125


Temat: Szukam pracy w Lublinie
Poszukuje pracy w hotelu w Lublinie.Ucze sie w Studium hotelarskim(4 semestr).Odbyłam juz miesieczne praktyki,5 dni w recepcji i 25 jako służba pięter.
Źródło: forum.hotelarze.pl/viewtopic.php?t=249


Temat: szkolenia dla recepcji

No to karz im 2 tygodnie sprzatac pokoje, zobaczysz, pozniej beda funkcjonowaly na recepcji jak szwajcarskie zegarki zartuje

Ale tak na serio. Recepcjonista to tez w jakims sensie "hotelarz". Jak moge wydawac gosciom klucze do pokoi lub udzielac o nich informacji, jak nawet nie wiem jak one "od srodka" wygladaja. Recepcjonista to osoba, z ktora gosc ma zazwyczaj pierwsze stkniecie. Bardzo czesto zdarza sie, ze goscie pytaja sie wlasnie recepcjonisty (przezylam na wlasnej skorze) na temat pokoju (jaka posadzka?, jaki materac?, jak lazienka?) lub na temat karty menue w restauracji. No i jak czlowiek sie jaka, badz odpowie "Musze sie zapytac", albo "Szefowej nie ma", to pozniej taki jest obraz calego hotelu. Pierwsze i ostatnie wrazenie jest najwazniejsze, a tych doznaje gosc wlasnie na recepcji.

Inny przyklad. Recepcja chwilowo, albo i dluzej nie zajeta a sluzba pietr krzata sie w poblizu. Podchodza wtedy do telefonu, odbieraja go, rozmawiaja z gosciem lub mowia mu, ze ktos za chwile oddzwoni. Gosc nie musi dzwonic ponownie, jest zadowolony, ze ktos sie nim zajal, ze ktos sie nim interesuje.

Nie chodzi mi o to, ze wszyscy maja umiec wszystko. Pracownicy maja miec pojecie na temat organizacji, w ktorej pracuja. Ja osobiscie lubie prace urozmaicona. Nie musi byc to w trybie tydzien tu, tydzien tam. To moze byc od czasu do czasu.
Spotkalam sie tez czesto z ludzmi, ktorzy zaczeli prace na recepcji a po roku przeszli do restauracji, albo do sluzby na pietrze, bo im bardziej odpowiadala, bardziej sie podobala. Pracodawca byl zachwycony, bo w tym momencie zdobyl pracownika, ktory z sercem wykonywal swoj zawod.



bardzo mi przykro ale się z Tobą nie zgodzę.

Recpecjonistka PRZEDE WSZYSTKIM powinna witac uśmiechem gości i oprowadzić ich po pokojach pod warunkiem, że ma zastępsto w tym czasie w Recepcji. Pamiętajmy, że recpecji bez Recepcjonistów nie nalezy pozostawiać. Ewenetualnie telefon bezprzewodowy.
Skoro Recepcjonista pracuje w Recepcji to ma OBOWIĄZEK znać strukturę wszystkich pokoi oraz ich wyglad, tak jak inny pracownik działów: marketing czy techniczny ( w razie potrzeby, gdy gość znalazł jakiś problem ). Tak samo recepcja powinna udzielić wszelkich informacji odnośnie kart menu, kart win, ewentualnych menu dietetycznych, oraz w jakich godzinach sa dostępnbe inne punkty usługowe w Hotelu: restauracja, bar, kawiarnia, basen, zabiegi i inne przyjemności.

Panie Pokojowe - jest to służba pieter, która MUSI być dyskretna, te Panie nie powinny być za bardzo widoczne oraz słyszalne. Przecież nie są osobami "pierwszego kontaktu", które udzielaja informacji. Jesli Recepcjonistka posiłkuje się pokojowymi, to jest to znaczny minus dla Hotelu.

Recepcjonistki są zatrudniane po to, by w każdym przypadku (bez wyjątku) dogodzić informacją SŁOWNĄ gościowi.
Źródło: forum.hotelarze.pl/viewtopic.php?t=302


Temat: kompleksowa obsługa gości VIP w hotelu
Wykaz dzialan hotelu zwiazany z kompleksowa obsluga zlecenia:
czynnosci zwizane z rezerwacja:

1.Przyjecie pisma o rezerwacje od Folk Dance Group z Irlandii
2.Sprawdzenie w grafiku rezerwacji mozliwosci potwierdzenia rezerwacji
3.naniesienie rezerwacji wstepnej na grafik zgodnie z lista uczestnikow
4.wyslanie potwierdzenia do klienta z przydzielonymi numerami pokoi
5.wyslanie zaproszenia dla Folk dance group z Irlandii
6.oczekiwanie na przyjazd gr

Czynnosci zwiazane z przyjeciem i zameldowaniem gr
1.Powitanie kierownika grupy w imieniu hotelu
2.zebranie przez kierownika gr dowodow tozsamosci
3.ustalenie ewentualnych zmian w przydziale pokoi
4.wydanie wczesniej przygotowanych kart pobytu i kluczy
5.poinformowanie kierownika gr o uslugach w hotelu (basenie , godzinach otwarcia restauracji, salach konf)
6.pomoc przy przenoszeniu bagazy(przygotowanie wozka)zebranie słuzby pieter i skupienie ich sil na nowo przybytych gosciach i udzielenie pomocy przy bagazach
7.wpis do ksiegi meldunkowej i zameldowanie nastapi niepozniej niz w ciagu 24h na podstawie zebranych dowodow tozsamosci

Czynnosci zwiazane z pobytem gosci:
Codzienne dokladne sprzatanie pokoi
udzielanie informacji
przyjmowanie i przekazywanie korespondencji
spelanianie zyczen gosci (room-service, budzenie)
na biezaco gromadzenie naleznosci na rachunek goscia

Czynnosci zwiazane z rozliczeniem i pozegnaniem gosci:

Wyjazd gr konsultowany z kierownikiem gr
przywitanie kierownika gr
odebranie kluczy
ustalenie osobno z kazdym platnych uslug z ktorych korzystali(powinny byc wczesniej zweryfikowane przez sluzbe pieter
przedstawienie wstepnego r-nku dla kierownika do akceptacji
wystawienie faktury VAT
wreczenie gosciom materialow informacyjnych i folderow
zamkniecie r-nku

Szczegolowa propozycja procedury check-in

uprzejmie witamy gosci (kierownika gr)
prosimy kierownika o zebranie dokumentow tozsamosci
wydajemy gosciom wczesniej przygotowane karty pobytu
wydajemy klucze gosciom
podajemy dla kierownika gr informacje o uslugach dodatkowych (sauna, masaz) a takze innych uslugach dostepnych w hotelu
wskazanie dla sluzby pieter , aby zajely sie bagazami gosci
zyczymy kierownikowi gr milego pobytu
otwieramy rachunek gr

Propozycja procedury check-out

przekazujemy sluzbie pieter informacje o wyjezdzie
odbieramy od sluzby pieter informacje o stanie technicznym pokoi
zbieramy od sluzby pieter informacji czy goscie korzystali z uslug dodatkowych nie objetych wczesniejszym zamowieniem
uprzejmie witamy kierownika gr usmiechamy sie i pytamy jak minal pobyt w hot
wystawiamy wstepny rachunek i przekazujemy kierownikowi gr do akceptacji
po zaakceptowaniu wystawiamy fakture VAT (oryginal dla kierownika)
odbieramy klucze od gosci
pytamy kierownika gr czy gr nie ma zadnych dodatkowych zyczen
proponujemy pomoc przy odniesieniu bagazy
uprzejmie zegnamy kierownika gr , wreczamy materialy reklamowe
zamykamy rachunek

To wszystko

I Zycze powodzenia w czwartek!!!!
Źródło: forum.hotelarze.pl/viewtopic.php?t=1728




 
 
Wątki
 
 
   
Copyright 2006 Sitename.com. Designed by Web Page Templates